استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن نگین
استعلام ممنوع الخروجی

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که ببینید افرادی در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه با این مساله مواجه می شوند که ممنوع الخروج هستند و اجازه رد شدن از گیت را به آنان داده نشده باشد ، این موضوع می تواند همه برنامه های سفر شخص را به هم بریزد و خسارت های مالی به بار آورد که بسیار ناراحت کننده است. 

در حال حاضر استعلام ممنوع الخروج بودن و اطلاع از ممنوع الخروج بودن قبل از سفر برای عده ای که قصد سفر را دارند و کمی هم شک دارند روی این موضوع ، بسیار مفید خواهد بود و باعث می شود که با برنامه ریزی بهتر سفر خود را جلو ببرند .

چه کسانی ممنوع الخروج می‌شوند ؟

هر فرد به یکی از دلایل  زیر ممکن است ممنوع الخروج گردد:

۱: بدهکاران قطعی مالیاتی ، افرادی که به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در اجرای ثبت اسناد و املاک ، بدهی آن ها قطعی و محرز شده است.

۲: افرادی که سابقه تکدی گری ، ولگردی ، سرقت ، کلاهبرداری و یا هر عنوان دیگری را در کشورهای خارجی داشته باشند.

۳: افرادی که سفر آن ها به خارج از کشور به هر دلیلی به تشخیص مقامات قضایی مخالف مصلحت جمهوری اسلامی ایران باشد ، کسانی که به دلیل اعلام کتبی مقامات قضایی اجازه خروج از کشور را ندارند.

۴: افرادی که دریافت گذزنامه و خروج از کشور آن ها به اراده فرد دیگری  مانند پدر و یا شوهر باشد اجازه خروج از کشور را ندارند.

مدت اعتبار ممنوع الخروجی چقدر است ؟

ماده ۱۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به اهمین و دلایل جرم هر فردر می‌گوید ، دادگاه این امکان را دارد که قرار عدم خروج متهم از کشور را صادر نماید.ضمن اینکه مدت اعتبار این قرار ۶ ماه یکبار در نظر گرفته شده است. این اعتبار می‌تواند طبق صلاحدید دادگاه هر ۶ ماه یکبار به صورت مجدد تمدید شود.لازم به ذکر است که این قرار پس از ابلاغ ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر استان مورد نظرتان قابل اعتراض می‎باشد.

استعلام آنلاین ممنوع الخروجی

در گذشته روش های مختلفی برای استعلام ممنوع خروج بودن اشخاص وجود داشت . استعلام تلفنی  و مراجعه حضوری  به اداره گذرنامه از روش های استعلام ممنوع الخروجی بوده است . خوشبختانه امکان استعلام ممنوع الخروجی به صورت آنلاین فراهم شده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره گذرنامه نیست.در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای برای استعلام آنلام ممنوع الخروجی راه اندازی کرده است.

در این سامانه افراد تنها با وارد کردن کد ملی در سایت exitban.ssaa.ir می‌توانند استعلام ممنوع الخروجی بگیرند و از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شوند و با خیالی آسوده برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

استعلام ممنوع الخروجی با اپلیکیشن نگین

راه آسانتری هم  برای استعلام ممنوع الخروجی وجود دارد. شما می توانید با نصب اپلیکیشن نگین ضمن استفاده از خدمات متنوع مالی و اعتباری ، نسبت به استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی نیز اقدام نمائید.

 

استعلام ممنوع الخروجی
استعلام ممنوع الخروجی
به اشتراک بگذارید:
Scroll to top