استعلام رتبه اعتباری

رتبه اعتباری چیست؟

رتبه اعتباری عددی است بین ۰  تا ۹۰۰ که بر مبنای رفتار هر شخص در شبکه بانکی کشور به وی اختصاص می یابد . هر چه این عدد بیشتر باشد ، وضعیت اعتباری وی بهتر بوده و ریسک معامله با ایشان کمتر خواهد بود.

رتبه اعتباری برای چه سازمان هایی حائز اهمیت است؟

  • بانک ها
  • صندوق های قرض الحسنه
  • صاحبان مشاغل
  • شرکت های بیمه و کار گزاری
  • شرکت های سرمایه گذاری
  • شرکت های ارائه خدمات اجتماعی
  • شرکت های فروش قسطی-اعتباری محصولات

چه اطلاعاتی در رتبه اعتباری هر فرد وجود دارد؟

  • اطلاعات کامل هویتی مشتری از شبکه بانکی، بر اساس تاریخ آخرین به روز رسانی اطلاعات هر بانک
  • تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در کل نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد
  • ترسیم وضعیت تعهدات آتی مشتری
  • اخذ گزارش کامل وضعیت ضامن بودن مشتری در قراردادهای مختلف
  • ارائه گزارش تعداد استعلام رتبه اعتباری مشتری توسط تمامی بانک ها
  • ارائه گزارش وام ها و تسهیلاتی که از شبکه بانکی و موسسات اعتباری دریافت شده است.
  • بدهی های مالیاتی
  • بدهی به اداره گمرکات
  • صندوق دانشجویی
  • قوه قضائیه

فرایند استعلام رتبه اعتباری

با اطمینان ، ارزیابی کنید

کلیه شرکت ها ، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی با استفاده از  گزارش اعتبار سنجی میتوانند ریسک معاملات و قراردادهای خود را کاهش دهند.

سئوالات متداول

اگر در هشت سال گذشته در بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری وام مسکن یا خودرو و … دریافت کرده باشید، از دسته چک خود استفاده کرده باشید، در قراردادی نقش ضامن را داشته باشید و … دارای تاریخچه اعتباری هستید. برای اخذ تسهیلات از بانک ها و موسسات و برای انجام معاملات و برای اثبات خوش حسابی خود به گزارش اعتباری خود نیاز خواهید داشت.

هر شخص فقط مجاز به دریافت رتبه اعتباری خویش می باشد و فقط بعد از دریافت گزارش در صورت صلاح دید می تواند گزاش اعتباری خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

کدملی و شماره موبایل مرتبط با یکدیگر و ثبت شده در شبکه بانکی برای دریافت گزارش مورد نیاز است. توجه داشته باشید در صورت عدم انطباق کدملی و صاحب شماره موبایل واردشده شما تنها یکبار مجاز به ورود مجدد اطلاعات صحیح می باشید در غیراینصورت گزارش برای شما ارسال نخواهد شد و هزینه سرویس نیز استرداد نمی گردد.

هزینه دریافت گزارش اعتبارسنجی بر عهده خود شخص می باشد.

پس از تکمیل مراحل تایید و پرداخت، لینک مشاهده گزارش به صورت پیامک در دسترس شما قرار خواهد گرفت و می توانید پیامک را برای مخاطب مورد نظر خود ارسال نمایید.

گزارش به صورت آنلاین از سیستم های بانکی دریافت و در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تا ۲۴ ساعت از زمان دریافت گزارش معتبر و قابل رویت خواهد بود. شما با کلیک بروی لینک و یا ورود مجدد شماره موبایل و کدملی تا هرچندبار در ۲۴ ساعت به گزارش دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که کدملی و موبایل مرتبط (مالکیت شماره موبایل مربوط به همان کد ملی باشد) را صحیح وارد کردید و پس از پرداخت مبلغ از حساب شما کسر شده است ولی لینک گزارش برای شما ارسال نگردید، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می توانید با شماره تلفن ۴۱۶۰۶-۰۲۱ تماس حاصل نمایید

استعلام رتبه اعتباری
به اشتراک بگذارید:
Scroll to top